Art

Art

!HELLO TO EVERY BODY
Art

Art

!HELLO TO EVERY BODY

اطلاعاتی درباره آزمون عملی نقاشی کارشناسی ارشد

سلام به همگی

در این پست میخوام یک سری اطلاعاتی رو ک خودم شخصا در آزمون کارشناسی ارشد پروژه عملی به دست آوردم رو در اختیار دوستان قرار بدم متاسفانه اطلاعات کاملی از این آزمون در هیچ یک از سایت ها پیدا نکردم واقعا نمیدونم چرا سازمان سنجش عکس هیچ یک از آثار افراد برتر کنکور هنر رو به اشتراک نمیگذاره ، من ک رشته کارشناسی ام نا مرتبط با هنر بود تصمیم گرفتم که توی آزمون ارشد نقاشی زیر مجموعه هنرهای تصویری با کد رشته 1358 شرکت کنم هیچ جا از اینترنت موضوعات آزمون قرار داده نشده بود تنها چند نفری در نظرات به موضوعاتی ک شنیده بودند اشاراتی کرده بودند مثل: نصب یک مجسمه در وسط میدان شهر نقاشی دیواری برای مترو که مفهوم حرکت را برساند- کارگاه نقاشی که هنرجویان از طبیعت بی جان نقاشی میکشند- تخته جمشید و توریست ها یک نقاشیه دیواری برای کنفرانسی که با حضور سران کشورهای اسلامی بر گزار میشود- شعری از مولانا ... این موضوعاتی بود که جمع آوری کردم

تمریناتی که برای آمادگی در این آزمون باید انجام بشه و آموزشگاه ها در کلاسهای گران قیمت آمادگی آزمون عملی از هنرجو ها میگیرند شامل تمرینات فیگور های مختلف افراد بزرگسال و کودک ودر حالات مختلف خوابیده و نشسته و ایستاده یا در حال انجام کاری هست و بعد تمرین فضا سازی و پرسپکتیو وهارمونی رنگ ها ...

در آزمون امسال 1396 که من شرکت کردم در دانشگاه فنی و حرفه ای ولی عصر تهران برگزار شد، آوردن تمامی وسایل های دیجیتال و کاغذ و مقوا به جلسه ممنوع بود و وسایل مجاز که شرکت کننده ها آورده بودند شامل ماژیک و مداد و مدادرنگی و رنگ های آکرلیک وقلمو و تخته شاسی بود برخی هم روفرشی آورده بودن و جای صندلی جلوی اون روی زمین نشستند اکثرا مثل من اطلاعاتی در مورد آزمون نداشتند و خیلی ها از رتبه های برتر بودن که اولش اعتماد به نفس آدم رو با پرسیدن رتبه تئوری میگرفتن ! ! خلاصه به شرکت کننده ها یک برگ سوال و4 مقوای 35 در 50 داده شد . در برگ سوال 2 نقاشی از ما خواسته شده بود و باید ما در یک مقوا طرح رو با اتد میکشیدیم و در بعدی نقاشی رو رنگی با سبک خودمون میکشیدیم یعنی برای هر طرح 2تا مقوا، یکی با اتد و یکی رنگی. در موضوع اول طرح رو معمولا رئال از ما میخواهند و باید تمام فیگورها طبیعی و واقعی باشند و در موضوع دوم، معمولا طرح دیواری میخواهند یعنی  به سبکی رنگ شده باشه که بتوان روی دیوار پیاده سازی و اجرا کرد و طرح معمولا انتزاعی هست و میتواند رویایی باشد.

حالا موضوع امسال این بود که:

 1- نوازندگانی را بکشید که در کنار خیابان در حال نواختن هستند و تماشاگرانی در حال تماشا ، اولین نوازنده نشسته روی زمین در حال دف زدن دومی روی چهارپایه در حال سه تار زدن و سومی ایستاده در حال نی زدن.

2- طرحی دیواری در سایز 4در12 برای نمایشگاه بین المللی طراحی کنید که مضمون آن حمایت از حیوانات باشد.

زمان امتحان 4 ساعت بود که واقعا برای 2 طرح با اتود آن کم بود و بعد در کاغذ یک سری از شرایط ذکر شده بود مثل لوازم طراحی و این که از تمام فضای نقاشی استفاده کنید.

 و در آخر مواردی که در پروژه مورد ارزیابی قرار میگیرد ذکر شده بود : 1- طراحی اصولی 2- ترکیب بندی متناسب با موضوع 3- انتخاب رنگ مناسب 4- خلاقیت و نوآوری 5- ارائه اسکیس اولیه (همون صفحه که با اتد از هر طرح باید زده میشد)

(اینا رو کف دستم نوشتم تا واسه شما بنویسم)

این تمام اطلاعاتی بود که من قبل از آزمون واقعا احتیاج داشتم و از خیلی ها پرسیدم ولی یا اطلاع نداشتن یا مبالغ بالایی میخواستن که حتما در کلاسهاشون شرکت کنم که دیگه تصمیم گرفتم در این پست بیان کنم امیدوارم مفید واقع شده باشه. .          سولماز حاجیلو

کپی بدون ذکر منبع ممنوع


سلام به دوستان عزیز 

الان که این قسمت آخر رو اضافه میکنم سال ۱۴۰۰ هست و من دو سال پیش دفاع کردم و فوق لیسانس نقاشیمو از دانشگاه هنر تهران گرفتم، خوشحالم که اطلاعاتم به دردتون خورده و دوستان هنوز هم بهم پیام میدن و استقبال میکنن من وبلاگم رو خیلی دیر به دیر چک میکنم برای همین سوالی داشتید اینستام پیام بدید راستی من منبع خاصی برای تئوری نمیشناسم که بخوام معرفی کنم الانم که کتابها تغییر کرده اما راجب همین موضوع عملی یه پست ویدئویی توی اینستام گذاشتم که توی هایلایت کنکور هنر ذخیره کردم میتونید ببینید و نظراتتون رو زیر همون پست بذارید میخونم اگه اطلاعات جدیدی هم دارید زیر اون پست واسه بچه ها بذارید مثلا تعدادی گفتن که برای کنکور 1400 یک موضوع داده بودن و دو مقوا ...

 اگر متنم کمکی بهتون کرد اینستاگرامم رو فالو کنید و همراهم باشید ممنون عزیزان. 

اینستاگرامم   http://www.instagram.com/narsisa92


نظرات 18 + ارسال نظر
ریحانه چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 10:12 ب.ظ

سلام
میشه توی آزمون عملی از آبرنگ استفاده کرد؟

اکریلیک که میشد ، آبرنگو نمیدونم باید همونجا بپرسید

محبوبه پنج‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1400 ساعت 11:08 ب.ظ

سلام خیلی ممنون از مطالبتون
میخواستم بپرسم از قلم مو هم میشه استفاده کرد؟ یا فقط اتود و مداد رنگی

برای کار با اکریلیک میتونید از قلمو استفاده کنید

شادی پنج‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1400 ساعت 07:53 ب.ظ

سلام ممنون بابت اطلاعات خوبی که نوشتی وقتی فهمیدم درستم تموم کردی خیلی خوشحال شدم واقعا باعث افتخاری. ببین یه سوال: شما که تهران قبول شدی رتبه آزمون تستیت چندشد؟ من ارشد معماری دارم میخوام ارشد نقاشی شرکت کنم نمیدونم از پس اون همه درس خوندنی چطور بر بیام... حالا پروژه عملی که سخته به کنار. ممنون میشم راهنمایی کنی که چقد و چطوری خوندی؟

ممنونم، من از اطلاعات عمومی خودم استفاده کردم و بیشتر زبان زدم، رتبه تئوریم زیاد خوب نشد اما با آزمون عملی رتبم تغییر کرد و ۵۰ شد، آزمون عملی خیلی مهمه خیلی، من بین الملل این دانشگاه قبول شدم حالا اگه وقت بذارید و بخونید روزانه قبول میشید

ا م پنج‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1400 ساعت 05:56 ب.ظ

سلام دوستان عزیز. آزمون عملی ارشد سال ۱۴۰۰ یک موضوع داشت و ۴ ساعت بود. تو یک برگ باید اتود بزنید، یک برگ هم از رنگ اکرلیک و ... استفاده کنید ، و از رنگ روغن استفاده نکنید که خشک نمیشه. به مراقب ها هم توجه نکنید میگن مجازه یا نه. کارتونو بکنید.

ممنون از اطلاع رسانی شما

فاطیما پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 04:03 ب.ظ

سلام اینستاگرامتون رو بستین؟نمیاره هر چی میزنم سوال دارم آخه

نه عزیزم پیجم بازه. اگه وا نمیکنه توی اینستاگرام اینو سرچ کن Narsisa92

مهرداد جمعه 15 مرداد‌ماه سال 1400 ساعت 12:07 ب.ظ

سلام و تشکر ، کاش می شد نمونه کارهایی که شانس قبولی دارد در این صفحه اضافه می کردید در آنصورت دیگر همه چیز بیان شده بود ضمنا می شود بفرمایید که رتبه مرحله اول شما چند بود و در پروژه چند درصد به کار شما تعلق گرفت ؟ با سپاس فراوان

نمونه کارها رو که خود سازمان سنجش داره... رتبه های دقیق رو خاطرم نیست اما بعد از ازمون عملی حدود پنجاه شدم

مهرداد دوشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1399 ساعت 02:25 ب.ظ

سلام واقعا ممنون اگر نتیجه کارتون هم می گفتید ممنون می شدم ، یعنی قبول شدید یا خیر ؟ به هر امیدوارم موفق باشید

بله، دانشگاه هنر تهران رشته نقاشی

زهرا جمعه 30 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 11:59 ب.ظ

خیلی ممنون از اطلاعاتی که در اختیارمون گذاشتین منم کارشناسی حسابداری میخونم اما میخوام ازمون ارشد نقاشی بدم و واقعا اطلاعاتی راجب ازمون عملیش ندارم خیلی میترسم

نگران نباشید خیلیها مثل شما هستن عزیز.

سارا یکشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 03:58 ب.ظ

سلام میشه بگین که ازمون عملی ارشد نقاشی تهران برگزار میشه ؟

بله برای من که کرج زندگی میکردم تهران برگزار شد اما گویا اون سال ازمون ها تهران برگزار شدن

محدثه چهارشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 01:20 ب.ظ

سلام.
بسیار ممنونم از اطلاعاتی که دادید. منم مثل شما رشته کارشناسیم کاملا غیر مرتبط و عملا اطلاعات خاصی ندارم. میشه بپرسم شما چجوری خودتونو برای این این آزمون آماده کردید؟؟ چون طراحی ذهنی برای من خیلی سخته و واقعا نمیدونم بایپ چیکار کنم تا بتونم مهارت کافی رو بدست بیارم.
ممنون میشم کمکم کنین.

ببین عزیز باید تمرین طراحی کنی مخصوصا پرسپکتیو و نسبتهای مهم در طراحی رو بدونی و بعد چندتا طرح هم برای آزمون در ذهن داشته باشی

سمیه جمعه 17 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 03:32 ب.ظ

مرسی واقعا تنها سایتی بود که اطلاعات مفیدی در این مورد داد بمن بنظرتون برای آماده شدن برای این آزمون کتاب خاصی هست که معرفی کنید از روش تمرین کنیم؟!واین که تاثیر آزمون عملی و تئوری تو رتبه ی نهایی به چه صورت هستش

عملی خیلی بیشتر از چیزی که فکر کنید مهمه، میتونه خیلی روی قبولی تاثیر بذاره

زهرا پنج‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1399 ساعت 01:18 ق.ظ

خیلی عالی بود ممنون

خواهش

مینا دوشنبه 2 دی‌ماه سال 1398 ساعت 01:30 ب.ظ

متشکرم بابت اطلاعاتی که دراختیار گذاشتید

خواهش عزیز

فرزین چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1398 ساعت 05:06 ق.ظ

واقعاً دستتون درد نکنه کلی توی این مدت به مطلب شما رجوع کردم، چون تنها منبعم برای تمرین بود، جالبه بعد از دو سال هنوز یکه تاز هست این مطلب شما، امرو ز ظهر میرم برای آزمون، فقط خواستم تشکر کنم که انقدر خوب و کامل و مفید همه ی چیزی که تجربه کرده بودید منتقل کردید، امیدوارم قبول بشم، هرچند بعیده....

امیدوارم قبول بشید عزیز، خوشحالم که مفید بوده

پریا سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 09:59 ق.ظ

سلام ببخشید ینی کلا 4تا طراحی یه اتود و یه طراحی رنگی از موضوع اول و یه اتود و طراحی رنگی از موضوع دوم؟ طرح دیواری ینی چی؟بعدش باید نمره آزمون عملی از چه حدی بالاتر باشه تا قبول بشیم؟

دوتا موضوع دادن که برای هرکدوم دوتا مقوا داشتیم یکی برای اتود کار و یکی برای کار اصلی

ساره چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 03:50 ب.ظ

سلام، علاوه بر پروژه عملی که نقاشی کشیدین ، امتحان تشریحی که توی دفترچه ثبت نام نوشته شده هم دادین؟؟ من توی این موندم ، منم رشتم غیر مرتبط هست .

تشریحی قبل از عملی بود که نتیجش میگه مجاز هستید یا نه این مجاز بودن یعنی مجاز در شرکت در آزمون عملی که بعدن زمانش اعلام میشه

خاطره پنج‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 08:02 ب.ظ

سلام بازم منم..کاش بیای و جواب بدی
رفتم وسایلی که باید برای ازمون عملی ببریمو دیدم...رنگ اکریلیک و ماژیک و ... هم جز شون بود . مگه ازمون های ازاد و سراسری وسایلشون فرق نمیکنه؟ خیلی گیج شدم نمیدونم دقیقا باید برای عملی چه چیزایی ببرم

سلام من سراسری شرکت کردم. آکریلیک و ماژیک مجاز بود

خاطره سه‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 02:11 ب.ظ

سلام خیلی ممنون از اطلاعات خوبی که برامون گذاشتی فقط یه سوالی دارم هنوز متوجه نشدم برای آزمون عملی نقاشی چی باید با خودمون ببریم؟ من از یکی از استادام پرسیدم گفته بود برای آزمون سراسری باید فقط با مداد رو مقوا کار کنید و برای آزمونهای آزاد و غیره باید روی بوم کار بشه... من الان نمیدونم برای آزمون عملی چی باید با خودم ببرم :(

همه چیز میشه به جز چیزایی که پخش میشن مثل پاستل و پودر ذغال و ... فکر کنم رنگ رغن هم نمیشد چون دیر خشک میشه... اکثرا با آکرلیک کار میکردن من با مداد رنگی کار کردم که خیلی وقتمو گرفت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد